ביטוח צד ג׳ לעסקים

לקבלת ייעוץ מקצועי והצעת מחיר השאירו פרטים

לא מעט בעלי עסקים תוהים האם עליהם להשקיע ברכישת ביטוח צד ג׳ לעסקים. הניסיון והידע שלנו ב״דואט סוכנות ביטוח״ לימד אותנו כי מדובר באחד מסוגי הביטוחים החשובים ביותר לכל עסק בישראל, והחלטנו שזה הזמן לחלוק את הידע שלנו גם אתכם.

במידה ואתם רוצים להרחיב את הידע שלכם על חשיבות ביטוח צד שלישי לעסקים, אנחנו מזמינים אתכם להמשיך ולקרוא. אספנו עבורכם את כל המידע שחשוב להכיר בנושא במאמר אחד קצר שיצליח לעשות לכם קצת סדר בבלאגן. 

מה הוא בעצם ביטוח צד ג׳ לעסקים?

ביטוח צד שלישי לעסקים הוא למעשה ביטוח שנועד להגן על בעלים של עסק מסוים בשני מקרים מרכזיים:

  1. מקרה שבו מבקר של החנות או העסק נפגע ( פיזית או נפשית ) מפגיעה שהתרחשה במבנה שבו העסק פועל או בסביבת העסק.
  1. מקרה שבו אחד העובדים של החנות או העסק לגורם צד ג׳ במסגרת קשרי עבודה.

במידה והעסק שלכם מבוטח בביטוח צד ג׳ לעסקים, תוכלו להיות בטוחים שהמקרים האלו מכוסים מטעמה של חברת הביטוח וכי היא תעזור לכם להתמודד עם העלויות השונות שתצטרכו לשלם בעבור הפגיעות השונות.

ביטוח צד ג׳ לעסקים

כיצד קובעים את גובה הביטוח?

ישנם כמה פרמטרים אשר קובעים את גובה הביטוח אשר על בעל עסק מסוים לשלם במידה והוא מעוניין לרכוש ביטוח צד ג׳ לעסקים. אחד הדברים הראשונים שחברות הביטוח בודקות הוא הקשר שלו עם גורמי צד ג׳: האם מדובר בעסק שלקוחות נכנסים אליו מדי יום? האם ספקים מגיעים אליו בתדירות גבוהה? או שמא מדובר במשרד שמגיעים אליו רק העובדים הקבועים ותו לא?

בנוסף, חברות הביטוח ירצו ללמוד על אופי הפעילות של העסק, להבין באילו שעות הוא עובד, מהי מתכונת העבודה שלו, מה הם התנאים שהעובדים שלו מקבלים וכדומה. לצד כל זאת, חברות הביטוח נוהגות לבצע עבודת מחקר משמעותית בחיפוש אחר תביעות קודמות בנושאים קודמים, על מנת להעריך את רמת הסיכון הקיימת במבנה.

בסוף כל זאת, חברת הביטוח תוכל לבצע הערכה פנימית בה היא תדע מהו סכום הפיצויים הממוצע שיהיה ניתן לתבוע מכם במקרה של תאונה, ומכך גם להעניק לכם הצעת מחיר לביטוח שלכם.

האם הביטוח תקף גם רטרואקטיבית?

לא, וזוהי נקודה שחשוב להקדיש לה תשומת לב מירבית: ביטוח צד ג׳ לעסקים אינו פועל בצורה רטרואקטיבית. מה זה אומר? 

בואו וניעזר בדוגמה: בעל עסק נתבע על ידי לקוח שלו על פגיעה פיזית שהוא סובל ממנה בעקבות ביקור בחנות שלו בתאריך 1.1.2010, אך בעל החנות הפעיל את הביטוח שלו רק בחודש שלאחר מכן, כלומר ב- 1.2.2010. במקרה זה, הביטוח אינו יוכל לכסות את הפגיעה שנעשתה בחנות, ועל בעל העסק יהיה לשאת בהוצאות המשפט ובכל הנלווה לכך בכוחות עצמו.

האם ניתן להרחיב את ביטוח צד ג׳ לעסקים?

בוודאי. חברות הביטוח השונות של היום מעניקות אפשרויות הרחבה רבות לביטוח מסוג זה, כך שבעלי עסקים יוכלו להיות עם ראש שקט ובטוחים שהם מכוסים מכל הכיוונים, כדוגמת ביטוח צד ג׳ לרכב המופעל על ידי עובדי העסק, ביטוח לעבודה מהבית, עבודות חוץ ועוד.

במידה ואתם מעוניינים להכיר את כל ההרחבות האפשריות, מומלץ ליצור קשר עוד היום עם סוכנות ביטוח שזה תחום ההתמחות שלה. 

אנחנו מקווים שהצלחנו לענות על השאלות שהיו לכם בנוגע לביטוח צד ג׳ לעסקים. במידה ואתם עדיין מחפשים אנשי מקצוע שילוו אתכם לאורך הדרך עד לקבלת הביטוח, אנחנו נשמח לעמוד לשירותכם בהקדם האפשרי! 

/ 5.

לקבלת ייעוץ מקצועי והצעת מחיר השאירו פרטים
דילוג לתוכן